MANFAAT YANG DIPEROLEHI DARI PEMAKANAN SUNNAH






MINYAK HABBATUS SAUDA PLUS MINYAK ZAITUN
( HABBATUS SAUDA OIL PLUS EXTRA VIRGIN OIL)
24 BIJI KAPSUL/ 1000MG

HARGA RM16/KOTAK
POSLAJU RM8

( LEBIH DARI 5-10, KOTAK POSLAJU RM10)
PRODUK TURKI


Bismillahirahmannir rahim, 

Ramai yang telah mengetahui kebaikkan Habatus Sauda dan Minyak Zaitun ( EVO). Saya pun tidak ketinggalan mengamalkan Sunnah Rasulullah saw ini. Bercakap dari pengalaman, saya sendiri menghadapi masalah tekanan darah rendah. Alhamdulillah, saya bertambah sihat setelah mengamalkan Habbatus Sauda dan minyak zaitun.

Sekarang sudah ada cara yang lebih mudah untuk anda amalkan kedua-duanya sekali Habbatus Sauda plus Extra Virgin Oil  2 dalam 1 kapsul. Menjimatkan masa, berkhasiat dan jimat.

Didatangkan di dalam 1 kotak mengandungi 24 biji kapsul. saiznya besar sedikit dari kapsul habbatussauda yang biasa anda jumpa. Insya Allah dengan mengamalkannya kita akan mendapat faedah daripada ke dua-dua bahan sunnah.

Manfaat Habbatus Sauda dan Minyak Zaitun (EVO) telah banyak diteliti dan diulas, diantaranya adalah: 

(ditulis ulang sesuai yang tercantum di kemasan , mungkin banyak lagi manfaat yang terkandung di dalamnya).



Khasiat Minyak Habbatus Sauda “Syifa”


Zat-zat aktif yang terkandung dalam Minyak Habbatus Sauda ”Syifa” memiliki kemampuan dalam menyembuhkan berbagai penyakit, antara lain:
  1. Membantu Meningkatkan produksi dan kualitas ASI
  2. Membantu Memperbaiki sistem kekebalan tubuh (antibodi)
  3. Membantu Meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh
  4. Membantu Memperbaiki hormon sexual, meningkatkan kesuburan pria(meningkatkan kualiti dan jumlah sel sperma). Sesuai untuk orang yang ingin punya keturunan.
  5. Anti radang (mengobati berbagai macam radang)
  6. Anti tumor dan kanser
  7. Membantu Mengatasi depresi dan kelelahan
  8. Anti Oksidan dan anti penuaan 
  9. Membantu Menormalkan kadar kolesterol dalam darah
  10. Membantu Mengatasi gangguan kulit (eksim, jerawat, flek dan luka kulit)
  11.  Membantu Mengobati epilepsi dan kejangMemacu pertumbuhan rambut dan mencegah botak. Untuk mencegah rambut gugur atau botak,
    Cara-caranya syampu dengan bersih dahulu dan keringkan rambut. Kemudaian sapukan minyak habbatus sauda di bahagian kepala yang botak.
    Boleh juga gunakan campuran minyak habbatus sauda dan minyak zaitun. Buat cara yang sama seperti di atas. Amalkan selalu
  12. Mengobati dan mengeringkan luka-luka yang terbuka
  13. menggalakkan pengeluaran susu bagi ibu yang menyusukan bayi



SARANAN BERUBAT DENGAN HABBATUSSAUDA'


Rasulullah S.A.W Bersabda :Hendaklah Kamu Berubat Dengan HABBATUS SAUDA. Sesungguhnya Ia Mengandungi Bahan Penyembuh Bagi Setiap Penyakit Kecuali Mati
( Hadith Riwayat Imam al-Bukhari )


KHASIAT EXTRA VIRGIN OLIVE OIL (MINYAK ZAITUN)

Extra Virgin Olive Oil adalah pati minyak zaitun. kaedah yang digunakan untuk menghasilkan pati minyak zaitun ini dengan ekstrak perahan, hasil ekstrak minyak dari perahan pertama inilah yang dipanggil Extra Virgin. Perahan kedua pula dipanggil virgin. Untuk perahan atau ekstrak minyak yang seterusnya wujudlah istilah seperti Pure Olive Oil, Extracted, Refined, dan Pomance serta macam-macam lagi. Untuk kesan yang lebih baik dari kesihatan sudah tentulah Extra Virgin Oil.

Dari Sudut Pandangan Agama
Salah satu makanan sunnah yang banyak diamalkan ialah minyak zaitun. Nabi Muhammad SAW telah menganjurkan penggunaan minyak zaitun, kerana khasiatnya yang amat besar,
Kelebihan buah zaitun ini sungguh hebat sehingga ianya termaktub dalam Al-Quran yang berbunyi “Demi buah tiin dan zaitun Dan Gunung Tursina”. (Surah at Tiin ayat 1 dan 2).
Menurut Tarmizi dan Ibn Majah, Nabi Muhamad SAW bersabda, ” Makanlah minyak zaitun, dan sapulah kulitmu dengannya kerana ia datang dari pohon yang diberkati”.

Dari Sudut Kesihatan dan Saintifik
Dunia moden pada hari ini, melalui kajian-kajian sains, tidak dinafikan banyak yang mengiktiraf khasiat buah zaitun. Antaranya adalah:
Minyak zaitun antara minyak yang bernilai tinggi dalam bidang kesihatan. Selain minyak zaitun bertindak sebagai penambah zat makanan, ia juga bertindak mencuci dan membaik pulih perut dan penawar racun. Ia akan membantu pesakit gastrik dan juga yang mengalami kegagalan fungsi buah pinggang.
Minyak zaitun juga boleh diambil sebagai sapuan luaran, dan ia juga sebagai pelembut kepada kulit yang mengalami ekzema dan psoriasis. 
Hasil kajian mendapati bahawa minyak zaitun mengandungi asid lemak tidak tepu yang dikelaskan sebagai "monounsaturated" yang mampu merendahkan kolesterol berbahaya dalam darah. Satu kajian yang dijalankan oleh pakar kesihatan di Institut Sains Kesihatan, Universiti Oxford, mengkaji berkaitan kanser dan pemakanan seseorang. 
Minyak zaitun boleh melawan racun dalam badan dengan bertindak sebagai laxative dan menyingkir cacing di dalam badan. 
Pengambilan minyak zaitun amat bermanfaat untuk mencegah penyakit jantung.
Keajaiban minyak zaitun banyak digunakan sebagai bahan asas produk kecantikan dan ramuan kosmetik .
Penyakit jantung yang dikatakan sebagai pembunuh secara senyap boleh dicegah dengan pengambilan minyak zaitun kerana ia kaya dengan bahan phenol. Bahan ini mempunyai bahan antioksidan yang tinggi dan mampu mencegah proses radang dan pembekuan darah dalam badan kita

Antara khasiat dan kelebihan lain adalah:

  • Tinggi kandungan Vit E anti oksidan 
  • Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam darah 
  • Membantu Mengurangkan risiko sakit jantung 
  • Membantu Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, arteriosklerosis dan pelbagai masalah akibat proses penuaan 
  • Membantu Merendahkan kolestrol LDL(kolestrol jahat) 
  • MembantuMengurangkan tekanan darah 
  • Membantu Paras asidnya yang rendah memudahkan penghadaman kita
  • Anti Kanser 
  • Membantu Melancarkan saluran pemakanan melalui usus 
  • Membantu Mencegah ulser dan mengurangkan risiko batu karang  
  • Membantu Mencantikkan kulit, rambut dan kuku 

CUBALAH SEKARANG KOMBINASI KAPSUL MINYAK HABBATUSSAUDA + MINYAK ZAITUN !!!

HARGA: RM 16.00 ( 1 Malaysia)

Cara Pemakanan

2 biji sebelum/selepas sarapan
1 biji sebelum tidur



UNTUK BELIAN SILA HUBUNGI/WASSAP  0162720174 PUAN AIDA





11 comments:

  1. Kalau makan sebiji sehari je boleh ke

    ReplyDelete
  2. better ambil 2 kapsul sebelum tidur....utk dewasa

    ReplyDelete
  3. Sy menghidap gastrik, baru try kapsul ni... ada kesan sampingan tk klu sy mkn supplement lain cth vit C?

    ReplyDelete
  4. Budak2 kerap demam batuk selsema boleh ke?

    ReplyDelete
  5. Ibu mengandung Dan gdm on insulin elok amalan ke?

    ReplyDelete
  6. Untuk yg haid berpanjangan or tidak teratur boleh ke mkn

    ReplyDelete
  7. Kalau ada hipertensi berapa biji ?

    ReplyDelete
  8. Saya Assalamualaikum,
    En.Mohd Zuhairi bin Noordin , pengasas produk Jutawan Herbs.

    Sy ada menjual herba warisan yg boleh merawat semua jenis kanser dari tahap 1 hingga tahap 4 dan juga untuk sakit lutut dan asthma. Herba warisan ini tidak mengganggu rawatan kimoterapi. Ia boleh diambil semasa rawatan hospital, malah lagi baik jika berubat bersama² supaya lebih cepat sembuh. Daun2 herba yg terpilih ini terbukti mujarab dan sukar dijumpai, malah belum ada mana2 syarikat yg mengeluarkan herba ini. Ia herba khusus merawat kanser. Fokus herba ini untuk membunuh sel-sel kanser hingga tahap akar umbi supaya kanser tidak berulang lagi. Jangan biarkan penyakit anda menghuni dlm tubuh terlalu lama. Sel kanser akan merebak ke organ-organ lain. Setiap penyakit ada penawarnya, herba bukanlah benda asing lg, jangan was-was, sejak beratus tahun herba sudah digunakan oleh nenek moyang kita. Ia penawar ciptaan tuhan. Benda semulajadi tidak akan mengganggu rawatan moden. Kita usaha merawat sehabis boleh. Tidak ada sesiapa yg boleh menetap kan utk sembuh tidak boleh bercampur-campur rawatan.

    Penawar dah ada, hubungi sy secepat mungkin .Bukan pesakit kanser juga boleh amalkan herba ini sebagai amalan harian untuk mencegah kanser. Untuk pesakit kanser pula sy akan bantu merawat sehingga sembuh dgn herba ini. Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagaimana untuk hadapi kanser, serta cara-cara utk berdepan dgn kanser. Cara menjaga pemakanan dan nasihat lain utk anda.Sy dh jumpa ramai pesakit, mungkin kita blh berkongsi pendapat bagaimana hendak merawat sampai sembuh. Ramai pesakit sy dah sembuh, anda bila lagi....? 😊

    Boleh singgah di youtube channel kami di Jutawan Herbs utk melihat testimoni kanser. Sila layari laman facebok saya JUTAWAN HERBS.

    Testimoni-Testimoni pengguna JUTAWAN HERBS

    ▪️ Kanser payudara stage 4

    Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM.
    Sekarang dah sembuh dan sihat, dulu doktor berkata dia mampu hidup setahun saja lagi. Selepas itu dia mula minum jus herba sampai sekarang, lebih 6tahun dia minum. Dia menerbitkan buku perjuangan kanser sepanjang hidupnya dengan herba. (Buku boleh order dgn sy). Dia menjadi tetamu dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia, Tv1 menceritakan tentang kanser.

    ReplyDelete
  9. ▪ Kanser Payudara stage 3
    Pn. Noraini Yusof pesakit kanser payudara tahap 3, ketulan kanser 13.3 cm. Skg dah sembuh. Sila tonton youtube ,Pn. Noraini berkongsi pengalaman semasa mengidap kanser payudara.

    ▪ Kanser Lymphoma stage 4
    Adik Izzat b.Muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dah sembuh. Dia sentiasa bertenaga dan cergas dgn jus herba yg merawat. Dia minum jus herba ini dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.

    ▪️ Kanser Limforma B - cel tahap 4

    En Shahrizal Taib, 41 tahun, pesakit kanser Limforma tahap 4 ,tahun 2020. Dia mula minum jus herba pada tahun 2021. Pernah jalani kimoterapi 8kali dan radioterapi 15kali. Dia minum jus herba ini semasa dalam kimoterapi dan badan terasa bertenaga, tidak mengganggu proses kimo malah amat memberi tenaga tidak seperti pesakit lain yg tak minum herba. Herba bukan beri tenaga saja tp merawat sampai sembuh. Jika bergantung pd rawatan hospital saja, Penyakit boleh datang semula.

    ▪️ Pesakit radang paru-paru Copd

    En. Abd Kadir Sumardi,42 tahun mengidap radang paru-paru pada tahun 2020. Petanda awal sakit ialah batuk tak berhenti, berdarah dan berkahak selama 3 bulan. Dia mendapatkn rawatan klinik kerajaan dan swasta tp batuk, sakit dada, susah bernafas tetap tak hilang. Banyak rawatan alternatif dibuat tapi tak berkesan.Doktor mengesahkan dia mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran udara berkimia. Selepas melihat testimoni herba di facebook Jutawan Herbs, dia menghubungi sy untuk cuba herba ini. Dalam masa 2 minggu saja minum jus dah ada kesan.Batuk dah berkurang, nafas makin lancar ,2 bulan minum jus sehingga pernafasan dan batuk terus sembuh. Penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya tapi dia berjaya sembuh dengan herba.

    ▪ Sakit lutut kronik

    Pn. Rohana Ismail dulunya seorang cergas dan aktif dalam aktiviti lasak seperti mendaki gunung-gunung di Malaysia. Dia ceritakan pd sy masalah lututnya bengkak, dah lama menahan sakit. Dia terpaksa lupakan semua aktiviti lasak. Turun naik tangga mengiring dan berjalan pn perlahan. Sy syorkan dia cuba minum herba dan dia minum dlm masa 2 minggu, lututnya yg bengkak dah surut. Sekarang aktif semula, berjoging ,naik bukit, lutut dah kuat. Kalau dia boleh sembuh,kenapa tidak anda? boleh bertanya sendiri testimoni² saya jika anda ada dalam group whatsApp Jutawan Herbs.

    ▪️ Sakit lutut kronik

    Pn Rasmani Md Noh pesakit lutut kronik, dia terpaksa berjalan mengesot - esot atas lantai dan jika dia paksa diri untuk berjalan, lutut akan berbunyi, tulang bergesel, sgt sakit.Nak masak pun terpaksa duduk atas kerusi sbb tak mampu berdiri lama. Tapi lepas 6 hari minum jus herba, dia dah boleh berjalan macam biasa dan saraf kaki dah tak rasa tegang dan sakit. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Sekiranya anda berminat nak tahu lebih banyak testimoni daripada pesakit yang sudah sembuh selepas mengambil jus ini, anda boleh menonton video-video di Youtube channel Jutawan Herbs , di blog Jutawan Herbs dan kami pun ada group whatsApp pesakit kanser, untuk berkongsi pengalaman dan rawatan.😊

    Share info ni kepada yg memerlukan, harini kita tlg org,lain kali org akan tlg kita. Sharing is caring. Herba yg dijamin selamat,terbaik ramai yg dah sembuh serta mampu dibeli semua. Tak rugi cuba sebab ramai yg dah sembuh kanser dan menyesal kenapa dari dlu tak kenal herba ni. Belum terlambat, selagi masih bernafas,peluang nak merawat masih ada. 😊

    Hubungi atau whatsApp sy dengan segera,
    Mohd Zuhairi pengasas Jutawan Herbs
    017 468 7570

    ReplyDelete